Friday, December 16, 2005

Gift From The Gods

Desperate schoolgirls! The Series - Episode III - Gift from the Gods - No matter how hard I try... He Still doesn't notice!
If only there's a greater power I can rely on...Someone that can help me... - RG GIRL...Why are you crying... - What? What is that voice?
I am Athena! Warrior queen of Rafflesian Wisdom! I am the God that guards over all RG Girls... for what cause do you cry?
Am I seeing things? - Uh... ... ... I like this RI boy and uh...um...ah... - RI BOYS! Thats...Zeus! That Old Fart!
King of Gods - Zeus Lord of lightning and RI boys - Its not my FAULT! The girl carries an ae! She's no girlfriend type! Bloody Feminist...You too! Carrying your swor...
What! You Old Fart! Lousy Chauvinist! Who elected you leader?
You can't talk to me like that! This emblem is the mark of authority! This is the mark of the lightning God! - I've seen that b4.
There they go again...yap...yap...yap...so unglam... As the TRUE supreme being I have to do something! - Hera. Goddess of SCGS girls. Supposedly goddess of maternity. (Now just tai-taihood & consumerism.)
Accessories make a woman look glam, why don't you give her all te stuff you used to own when you were younger. - Good idea! With my stuff, no one can resist her! NO ONE!! HAHA!
The next day... - I sure hope this works... - Some sacrifices have to be made... - tick...tock...tick...tock...tick...tock... - RI Boy
HAHA!HAHA! Whats with your gettup!?
OUCH! BAM! - CRRK... - ...HELP! - *SQUEAK*
ARRGG! No! - SWING!
This is not possible... - BOOM!! - AAAGHH!!
Moments later...everything returns to normal... This sucks... Now that I've hospitalised him, he will never like me... what could get worse...
Why did I bother to ask... - Hey I'm AC Guy... I saw you in your costume... hehe... need umbrella? - Got bf anot? - Umbrella of enslavement...
BAM! - At hospital... - Oi, wonderwoman on Kids Central...I wonder if RG girl is watching... - Kick! Punch! Ouch! - RI Boy - Do not try this at home.

It's getting longer and longer! =P Anyway, we're still fixing up the Notebook, and will announce it once ready. :) - Hou

Gone With The Crescent < | > Sister Project Launched | >> Christmas Special

120 Comments:

Comrade Anonymous Anonymous said...

wonderful episode with a new link established with supernaturals..

keep up the gd work!

Fri Dec 16, 02:05:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous A said...

this is new! never thought you could relate greek and roman mythology into the local school scene.

anyway, hopefully you guys will include other schools in your following comics. if not we're riding on the same stereotypes over and over again....

good work nonetheless! :)

Fri Dec 16, 02:06:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous no.3 said...

yay

Fri Dec 16, 02:06:00 AM GMT+8  
Comrade Blogger JBF said...

well worth the wait! =)

Fri Dec 16, 02:11:00 AM GMT+8  
Comrade Blogger Blawsie said...

ATHENA. HILARIOUS. HAHA WONDERFUL WORK.

Fri Dec 16, 02:17:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

super nice entry ! =) real nice creativity , hope it sustains =)

Fri Dec 16, 02:26:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

OMG! Nice drawings of god.

Fri Dec 16, 02:29:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

oh my god, PAP! to think you guys can come up with that! good work!

by the way, athena is coincidentally a faculty in hwachong.

athena, artemis, apollo and ares.
so much for the creativity eh?

Fri Dec 16, 02:43:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous -return- said...

hahaha nice one butt...
Zeus eh? sure sure sure....

Fri Dec 16, 04:02:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

Suffering Sappho, it's Wonder Woman!

hahah, great job with the greek mythology!

Fri Dec 16, 04:06:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous ~cassper~ said...

lol!
i like the PAP thingy too..
and the rg girls hair in e 1st page!
[ok.. that was random -_-"]

Fri Dec 16, 04:21:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous mib said...

Wait... what's the god of TCHS?

(Carolus Marx, I bet.)

Fri Dec 16, 07:54:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous XPDude said...

nice ^_^

Fri Dec 16, 08:42:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

Hey! AC ain't that despo, we're drawn to MG and SC girls, remember? Hahaha!

-Prospero

Fri Dec 16, 08:58:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

LOL this one's hilarious! keep it up

Fri Dec 16, 09:00:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous readonaliti said...

This is a really good entry! Hahaha ATHENA LOL! And PAP was brought in so well lol x) nice one en and hou. Really funny and great entry (:

Fri Dec 16, 09:53:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous mib said...

What's up with the RI guy laughing in CHINESE, eh?

Fri Dec 16, 10:33:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Sarah said...

hahaha that was so funny!

Fri Dec 16, 10:39:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous rg girl said...

ha nice episode...how d'you guys know bout the statue of athena at our sch? yeah and i like the pap part

Fri Dec 16, 10:58:00 AM GMT+8  
Comrade Blogger Squid said...

Hahahaha~~~ SCGS taitai!!!
Can't get over it... buahahah~~~

Fri Dec 16, 11:39:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

but wonderwoman isn't blond so how can athena be wonderwoman in her younger days?

Fri Dec 16, 11:45:00 AM GMT+8  
Comrade Blogger Amon said...

EN AND HOU! YOU GUYS DID IT AGAIN!!! I salute you!

*tips knees and bows*

What a splendid and breath-takingly refreshing twist to mythology and the modern world!

To top it off, you even went to the extent of numbering yer slides in ROMAN NUMERALS!!

The caricatures of the GODS AND GODDESSES were really like the originals!

There is irreverent reference to authority and when cleverly intermeshed wif Zeus as the God of Gods, it makes for side-splitting laughs and potent tho paradoxical symbolism!

These yng minds exhibit the apogee of creativity, originality and artistry!

I am so glad we have them in our yng, qualities which we shld continue nurturing and applauding!

Your webcomics rival tat of international syndicated ones.

Once again, EN AND HOU, well done!

Fri Dec 16, 11:46:00 AM GMT+8  
Comrade Blogger Moody said...

hoho, i must commend the interesting plot and drawing of late...

Fri Dec 16, 11:49:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous ex-rgs said...

gosh, we do have a statue of goddess athena at our gate! incredible, i love this piece. and zeus' pap enblem, the funniest ever!

Fri Dec 16, 11:58:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Really Good said...

So it is a combi of mythology, DC and Marvel comics plus our modern world.

The dialogue was interesting with modern language like "old fart".

The drawings were fantastic with the teary eyes of the RG Girl, the laughs of the RI boy, the furrowed brows of Athena and Zeus' stern look.

The actions were real wif the characteristic cartoon "wham and bam" stuff.

Great work!

Fri Dec 16, 11:58:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Luv IT said...

Part III already? I tot the "GOne wif the crescent" episode was only PART 1? Where is part 2 then?

Yeah. I agree. Add the incredulous look of the RG girl as she asks if she is seeing stuff and at Zeus' lightning flash, she said she has seen it all b4. Witty stuff, dudes.

Fri Dec 16, 12:04:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger jon said...

I like the emblem of Zeus! LOL! xD

Fri Dec 16, 12:19:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous economy booster said...

sc girls shall rule the earth! there shall come a time when you all shall have to be dependent on our spending skills and the economy will rise and fall based on whether we feel like shopping or not!

*evil laugh*

til then we'll just sit at home and enjoy the comics you guys have dished out for us.

good stuff. :)

Fri Dec 16, 01:01:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger Shi Qin said...

i love it!

update more often alright? =)

Fri Dec 16, 02:06:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous axis said...

Whoa this one nice.... I like......

Fri Dec 16, 02:08:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger Agagooga said...

Greek Gods and Roman Numerals? Ho ho!

Fri Dec 16, 02:10:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Wahahahaha said...

WAIT! Athena wears the RGS badge on her shoulder and....Hera has a ying-yang badge on her headgear!

THIS IS REALLY REALLY SUPERBLY FUNNY!!!

Western Goddesses wif an Asian twist?

Fri Dec 16, 03:56:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous WOW said...

Hey, am I juz being hallucinatory or is it cute dudes i see commenting here!

WOW! What great lookers you have here!!

Er..hmm. That includes the authors of coz :)

Fri Dec 16, 04:20:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous GOLD said...

@readonaliti

I don't think there is a GOLD edition of the Motorola Razor, dude.

You either made it up or you r a prankster.

:)

Fri Dec 16, 04:38:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

great drawings of the greek gods there, very dc-style

haha loved the lightning-god symbol xD


agree with a- hope you guys can include more schools ^^

Fri Dec 16, 05:12:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous coolio said...

@gold
there is a gold razr but its limited edition... anyway im not readonaliti hes a bastard
nice one about pap - ri link haha see ri will become the future leaders of singapore

Fri Dec 16, 06:26:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger Mou said...

you guys are better than any comic in Lian HE Zao BAo.

by the way, for the fighting scenes, maybe try shortening it into one slide?! to give a more dynamic, action packed feel?

divide one page into many long slightly slanted columns and put the most exciting bits of action into each column.. viewed from diff angles.. maybe that'll be nicer.

Fri Dec 16, 06:33:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

frankly, i'm quite disappointed with this episode as I expected another storyline, and not a continuous one and the same schools are being included again (RI, RGS).

Agree with user "a" - "we're riding on the same stereotypes over and over again..."

However, i loved the art work, especially of the greek gods and the PAP lightning bolt :) Looking forward to next week's entry.

Fri Dec 16, 07:11:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous refulgent said...

lol really interesting!

the PAP thing got a few chuckles out of me, ahha. clever play of the logo/symbol.

but the AC guy using singlish is a bit odd. (e.g "got bf or not" instead of "do you have a bf?") and i'd really LOVE to see various schools featured in the future series ((:

keep the great comics coming in! it makes life a lot less dull and takes our mind off schoolwork to stop and think about our school cultures instead =D

Fri Dec 16, 08:13:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

Wahahahaha omgg zeus wielding PAP sign=comedy gold

Fri Dec 16, 08:58:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous alexlolzzzz said...

great piece of work, Wonderful.

Fri Dec 16, 09:36:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous yin said...

hey

get over wiv the raffles lah
aiyoyo
dun wanna see my sch kena =p


the gods' drawings are dam kool X)

bye

Fri Dec 16, 10:26:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

PAP catch u, u die!

Fri Dec 16, 10:32:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

ERR TAITAI-HOOD and CONSUMERISM?!

thanksssssssssssssss

haha

Fri Dec 16, 11:02:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous beL said...

hey, just got hooked on here, great post...hilarious!! and the drawing was GOOD!! =]

Fri Dec 16, 11:10:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous x Fledge said...

LoL.

Cuuute!

... it vaguely reminds me of... Options.

Fri Dec 16, 11:53:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger angela said...

great! one question: why hera and not like, aphrodite?

Sat Dec 17, 12:07:00 AM GMT+8  
Comrade Blogger lee zhixin said...

Gosh, I love this... (:

I'm sure my laughter's echoed all the way to Pluto and all the planets beyond. heh!

Sat Dec 17, 12:10:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

Wonder Woman's mother was blonde, and she passed her things down to Wonder Woman when she left their homeland, or something like that. (:

Sat Dec 17, 12:13:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

@gold

WHAT THE FUCK YOU SUCK DUDE YOU DONT EVEN KNOW THERE IS A GOLD RAZR faints.

Sat Dec 17, 01:11:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

The first picture of Athena reminds me of Angelina Jolie...

Sat Dec 17, 06:14:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

soooo cute. hahahah.

Sat Dec 17, 10:43:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous burp said...

it's soooo nice. :D

Sat Dec 17, 11:09:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

LOL i love the PAP symbolism here. its true to a certain extent eh.

Sat Dec 17, 11:21:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous lee yin wei is gonna lose said...

@yin
you are faggot who pons training
anyway... great work on the pap thingy
haha ri boys will all become future leaders of singapore. a la pap!

Sat Dec 17, 12:18:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous RI rox said...

Well yes, We already do, don't we? I mean RI boys in parliament?

I can think of two...The Speaker and Assoc Prof Koo...

Sat Dec 17, 12:32:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous PORN PONS said...

Hey! Did I mention tat we fall sick more often when the environment is stressed?

Like there are bitching, back-stabbing, bad blood and bickering?

Scientific and sociological studies have proven tat. Tat explains the surge in medical attention after the week-end whilst preparing for Monday BLUES..

So yeah, people do PONS training.

:)Coz it sux.

Sat Dec 17, 01:17:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

athena is wielding a shield with the CNA logo!?

Sat Dec 17, 02:11:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger See Tow said...

@ri rox
i agree with you!
one classic example is none other than the father of singapore, mm lee kuan yew

Sat Dec 17, 02:42:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous ISD said...

@owen:

This is the ISD. We know where you live. Turn yourself and we can arrange for a setence reduction.

Sat Dec 17, 02:52:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous isd said...

This is the ISD. Our anti-sedition bot screwed up and made a grammar error. Turn yourself in.

Sat Dec 17, 02:54:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger lim said...

hey i've noticed that the page with all the awards and mentions is gone! where isit??

Sat Dec 17, 03:04:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger En & Hou said...

lim : We took them out on the beginning of Season Two. We may have something new in future.

Cheers,
Hou

Sat Dec 17, 03:14:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Rainey said...

I LOVE THIS. Now we've even got the GODS pulled in. Nice associations there!

BEWARE THE LIGHTNING OF THE GODS

Sat Dec 17, 03:55:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Rainey said...

WHAT? There's really a statue of Athena at RGS?

Does that mean we will have to replace the statue of Raffles at RI with a statue of Zeus?

En & Hou, don't watch too much Justice League.

Sat Dec 17, 03:56:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Burp said...

@Rainey

Are you living on the same planet as we do dude? Of coz there is a statute of Athena on the school's grounds.

In fact, they even have a nice little museum showcasing their pinafores and stuff they did in the hey days like a sewing machine, etc. Muahahahahaha.

Loved the stark contrast throughout the ages of the school as epitomised by the portraits of their principals starting with hand-painted ones, then a monochrome photo and finally the full-colored ones.

*BURP*

Sat Dec 17, 05:01:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

It is sad that they used to do a classical education like learn Latin, etc.

And they wld be coveted homemakers with their sewing, cooking and other housekeeping skills.

Plus I hope parenting skills.

Look at the kids these days... YUCKS!

Sat Dec 17, 05:05:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous C4 said...

haha how about adding some other schs like cedar, VS and TKGS

Sat Dec 17, 06:10:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

Nice to see a different style of art. I like it! HAHAH the PAP symbol is damn funny.

Sat Dec 17, 06:59:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger eng said...

oi justice league is cool shit.

Sat Dec 17, 07:24:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

haha. why always rgs and ri?? come up with other schools!!! : D

Sat Dec 17, 10:48:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger ziLin said...

haha, great work there! surprised that you would use athena. haha. but actually the athena gate has been kind of "abandoned" for the last 2 years since it was closed for security measures. so it's not weird that some people do not really notice the statue of athena.

oh. about the options thing, the coincidental thing was that rgs did have an elective this year titled "of Gods, Heroes and Men in Skirts" mostly about greek mythology! haha!

oh wells. entertaining read anyhow! haha.

Sun Dec 18, 01:36:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

great one!

could we have the spotlight on some other schools. like junior colleges. It'd be interesting, to say the least, to see how other schools react to the bastion of communism aka HCI

Cheers! (:

PS. PLEASE PLEASE throw in one about project work, the bane of many students

Sun Dec 18, 03:02:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

GREAT JOB!!!! MUAHAHAHAHHAHAHAHHAHAHHA... update asap ya?

Sun Dec 18, 05:41:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous BURPPY said...

Seriously wat cld be wrong wif PW.

I tot it opens up the mind and help u pursue knowledge in other fields. You wld be intrigued to know tat sth else is happening elsewhere, wldnt u?

Perhaps it boils down to the crappy topics they dole out or the lack of carte blanche to research topics u wanna know?

And insistence on TOO MUCH format and biblio can cram style and tot?

No?

*BURP AGAIN*

Sun Dec 18, 11:40:00 AM GMT+8  
Comrade Blogger En & Hou said...

burppy : Dilbert doesn't get popular for nothing.

Cheers,
Hou.

Sun Dec 18, 12:38:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Rainey said...

Of course I live on the same planet, it's just that I've never actually walked into RGS before.

"Trespassers will be shot"

Sun Dec 18, 12:45:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger NGCH said...

Wow, the Gods look exactly like in the Justice League cartoon! RGS Wonder Girl beating up RI boy... Hilarious!

Sun Dec 18, 02:28:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous "loiter" said...

@Hou

You gt me there! Call me thick or juz plain stupid. WHO the heck is Dilbert and how does he figure in the scheme of all i said?

@Rainey

Well yeah, I dont blame you of coz. I am of the opposite gender to the school and had the privilege of admission on several occasions.

Mind you, even with a dog tag, the Estate Manager can still accuse you of "loitering". That guys needs teaching of manners and his how rule of law works. He is a dumbo!

Sun Dec 18, 04:44:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous My O My said...

Perhaps the PW add on and wasn;t taking away some of the other stuff.

That is why u guys r overworked. It should have been a kind of co-GP thingy at the jc level and at the secondary, as part of English language argumentative essay topics?

Or they cld have it as enrichment program instead of dovetailing it into the curriculum.

Trust the dickheads to run the system!

Sun Dec 18, 04:46:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

include more schools? seeing the same bunch is beginning to get old..

Sun Dec 18, 04:49:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Elaborate said...

Wait. Dense as I am, I now realise that Dilbert is a comic strip.

But unless u r telling me tat yr webcomic is a part of your PW , I don't get how Dilbert correlates with my comments on PW.

If tat is the case, r u telling me u like the PW or not? And the webcomic wasnt a voluntary effort but a co-erced one?

Sun Dec 18, 04:59:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger En & Hou said...

What Dilbert in the corporate world and Project Work in the education world have in common.

The Students' Sketchpad (fortunately) has got nothing to do with Project Work at all. :)

Cheers,
Hou.

Sun Dec 18, 05:33:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

haha great post!
rly nice.
maybe you could do a weird mix like ac-ny.

Sun Dec 18, 06:14:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

oh to some faggot above the YIN-YANG thing is NOT a greek goddess with "an asian twist" omfg its the scgs badge la how dense can one get

Sun Dec 18, 06:30:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous YIN-YANG said...

OMFG! SCGS' badge is a YIN-YANG one. Let me double-check on tat.

If it is true, then i say again "OH YEAH OMFG"!!!

AND STOP CALLING ME A FAGGOT!

HOw do u know I am, unless ur too. Takes one to know one, and a bigger groin to know another. Heh.

Cheers.

Sun Dec 18, 07:33:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous GODS said...

In any case it is still Western Goddesses wif an Asian twist.

Coz the GODS are West and the badges are Asian schools.

Correct ma! What the heck u make so much noise for?

Sun Dec 18, 07:48:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous hahaha said...

I think the Anonymice have rabies. They're biting at people for no good reason.

Someone should call in pest control and fumigate this comments thread.

Sun Dec 18, 07:50:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

so what's wrong with a yin yang badge? what's with the "OMFG" comment, so unglam.

Mon Dec 19, 02:02:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous WeirdOs said...

@anon

moi oni paraphrases what "anon" squeaked about "OMFG". NO nothing intended here.

but seriously when moi reflects, it is WEIRD having a badge like tat??? I never knew they did...

It is like a school adpoting the emblem of the lightning as their school badge. Wierder and patronising....

Mon Dec 19, 09:23:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Oo I M in Deep Shit, Gestapo! said...

Muahahahaha...U forget some skools do.... U r forgetful dude...

Mon Dec 19, 10:47:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous ScabiesRabies said...

Rabies is cool. U get shot at and die in spasmic agony!

But scabies..tat is scary!

Muahahahahaha....

Mon Dec 19, 10:49:00 AM GMT+8  
Comrade Blogger lydia said...

hoho that ri guy deserves it XD

Mon Dec 19, 12:32:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous mib said...

Hm. RGS has an Athena statue. RI has a Raffles statue (duh). TCHS has... a Tan Kah Kee statue.

First of all, nothing wrong with that. I mean, TKK is cool, being a commie AND a capitalist pig-dog and all that... but compared with Athena and Raffles... so unglam. We absolutely need to tear his statue down and replace it with either Mao, Marx or Mib.

Mon Dec 19, 03:54:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

hey stop being such a fagut and insulting ri boys... most of the leaders of our current society are made up of ex-ri boys. what would you do without them? u think singapore would be so prosperous without our ex prime ministers lee kuan yew and goh chok tong? they all ri boys.

Mon Dec 19, 03:56:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

hmm... i notice mostly secondary schools are displayed. your are currently in JC rite? JCs have steorotypes too!! I remember one joke going around about changing a lightbulb. =P So yup... you can add in JCs... or even international schools! give up e good work!

Mon Dec 19, 04:29:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger cHaRmAiNe said...

wah very nice!! =)

Mon Dec 19, 09:35:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous mib said...

What an interesting comment from the anon just below my previous post.

Do all RI alumni become prime ministers as government honchos?

*sedition*
Do the RI alumni who do, get their government positions because they're capable, or because of something else? Have you considered that, if the RI alumni aren't "destined" to become the leaders of Singapore, there would be a different, but equally competent leadership?
*/sedition*

Tue Dec 20, 05:42:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

oh gosh the pap thing is super cool. keep it up guys.

btw, we RG girls are NOT DESPO! hahaha..

-rg

Tue Dec 20, 02:17:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

@mib

oh really! if the ex-ri boys (im stating here about mm lee kuan yew) didnt step up for leadership in 1950s... we would be in communist rule now right would we not if you have learnt your history well... wait do u learn history?

Wed Dec 21, 11:23:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous mib said...

@anon:

No, I don't learn my history well, especially not party-approved versions of history!

Besides, who ever said that Singapore would be Communist if Lee Kuan Yew and friends didn't take over? Ever heard of the term -- democracy? You know, those guys Leeky purged, weren't all communists, you know!?

Or did you?

Read something other than "official" history next time.

Wed Dec 21, 01:18:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous mib said...

In order not to incriminate the owners of this blog, I, Miborovsky, hereby declare all previous comments made by me to be completely my own and unaffiliated with the viewpoints of the owners of this blog. All my comments are made as my online persona and does not reflect the viewpoints of my offline persona.

Now as an aside, it's fortunate that we don't have to do this in the Land of the Free (tm), but with recent developments *coughcough NSA wiretap coughcough* that might change soon.

Wed Dec 21, 01:32:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

Hahah. nice one guys. would love to see which other gods represent other schools such as ACS. maybe u guys could do a continuation to this with other gods plus more schools being represented by otheir gods!

Wed Dec 21, 06:10:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger throughglassdarkly said...

Ok, someone here needs to be told that societal and geographical conditions determine governance as much as anything else. I have actually met an ex-Communist MP who served with LKY before and from what he told us, the large Communist defection towards the centrist region of the PAP occurred when they realized that English (that they once hated and thought of as a colonizer language) had to be learnt for the nation to survive.

When practical and immediate concerns arise, they trump all political notions of left and right. Issues are rarely left wing or right wing. Issues often just are.

Thu Dec 22, 12:57:00 AM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

athena is not so sexy, trust me.

Thu Dec 22, 02:58:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

actually, i think prometheus shoulda been the god of ri cos i'm quite sure they mention "promethean fire" somewhere in their sch song. but pls correct me if i'm wrong.

Thu Dec 22, 05:49:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

yea i fully agree

isnt prometheus our school god? or at least our resident greek mythological character (i dont think he was a god was he?)

Thu Dec 22, 06:16:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

dun just revolve around the popular schools leh. Dig something out of the other schools. Ur comics are damn nice though.

Fri Dec 23, 11:54:00 AM GMT+8  
Comrade Blogger miyagoo > said...

WAHAHAHAHA...

I like this.... LOL...

This ex-AC boy laughed his socks of..

Sat Feb 11, 07:02:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Anonymous said...

yea why isn't SC's goddess aphrodite or something? and yes i like how you said that it's for tai-tai-hood :D

it's true actually that mostly all SC girls wanna be tai-tais. like now, the most common topic my friends and i talk about is how our oh-so-wonderful life is gonna be when we marry our rich husbands and we're gonna be neighbours who're gonna stay in houses next to each other in either nassim or queen astrid. and we'll go shopping mahjong gym spa facial manicure pedicures functions events hi-tea together.

hahaha yes we day dream alot and we always gloat about our fantasies :D

so i guess when people say that SC girls are materialistic and all that stuff, it's kinda true :/



-SCGS LADY ;)

Sat Mar 25, 02:39:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous mx said...

man, i reallyreally LURVE the despo gals series!! :))

Mon Jun 26, 06:10:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous SC SC SC said...

WTF is worong with a Yin Yang badge. Its freaking cool and AWESOME :D

Fri Mar 16, 11:29:00 PM GMT+8  
Comrade Anonymous Lauren said...

Dang it. Now I'm never going to look at the Athena statue in the RGS school compound the same way again.

Sat Feb 26, 11:10:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger oakleyses said...

louis vuitton, christian louboutin outlet, uggs outlet, michael kors outlet online, michael kors outlet, ray ban sunglasses, jordan shoes, polo outlet, louis vuitton outlet, oakley sunglasses, nike outlet, michael kors outlet, prada handbags, ugg boots, prada outlet, uggs outlet, polo ralph lauren outlet online, nike free, ray ban sunglasses, chanel handbags, ugg boots, kate spade outlet, longchamp outlet, louis vuitton outlet, ray ban sunglasses, tiffany and co, replica watches, tiffany jewelry, longchamp outlet, uggs on sale, burberry handbags, replica watches, cheap oakley sunglasses, nike air max, christian louboutin shoes, gucci handbags, louis vuitton outlet, louis vuitton, burberry outlet, michael kors outlet online, michael kors outlet online, michael kors outlet online, nike air max, tory burch outlet, oakley sunglasses

Thu Feb 25, 03:05:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger oakleyses said...

oakley pas cher, true religion outlet, nike free uk, nike air force, guess pas cher, sac longchamp pas cher, converse pas cher, polo ralph lauren, hollister uk, north face, timberland pas cher, nike air max uk, michael kors pas cher, abercrombie and fitch uk, burberry pas cher, coach outlet, north face uk, jordan pas cher, coach outlet store online, michael kors, ray ban uk, vans pas cher, michael kors, mulberry uk, new balance, hollister pas cher, nike roshe, nike blazer pas cher, michael kors outlet, nike tn, true religion outlet, coach purses, air max, nike roshe run uk, lululemon canada, true religion outlet, polo lacoste, nike free run, ray ban pas cher, hogan outlet, sac vanessa bruno, nike air max uk, longchamp pas cher, true religion jeans, sac hermes, kate spade, nike air max, ralph lauren uk, louboutin pas cher, replica handbags

Thu Feb 25, 03:07:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger oakleyses said...

timberland boots, valentino shoes, jimmy choo outlet, north face outlet, instyler, nike trainers uk, ipad cases, oakley, nike air max, hermes belt, lululemon, hollister clothing, nike roshe run, nike huaraches, mac cosmetics, soccer jerseys, longchamp uk, north face outlet, herve leger, ghd hair, abercrombie and fitch, iphone 6s cases, beats by dre, p90x workout, chi flat iron, s6 case, iphone 6 plus cases, baseball bats, asics running shoes, mcm handbags, iphone 5s cases, celine handbags, vans outlet, iphone 6 cases, bottega veneta, iphone 6s plus cases, iphone cases, giuseppe zanotti outlet, louboutin, soccer shoes, ralph lauren, reebok outlet, insanity workout, wedding dresses, hollister, mont blanc pens, new balance shoes, ferragamo shoes, babyliss, nfl jerseys

Thu Feb 25, 03:08:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger oakleyses said...

karen millen uk, ugg,uggs,uggs canada, ugg,ugg australia,ugg italia, pandora uk, canada goose, swarovski, louis vuitton, canada goose, nike air max, moncler uk, juicy couture outlet, moncler outlet, canada goose outlet, moncler outlet, canada goose, lancel, thomas sabo, pandora jewelry, gucci, louis vuitton, barbour, converse, moncler, moncler, replica watches, pandora jewelry, pandora charms, vans, montre pas cher, ugg uk, doke gabbana, supra shoes, hollister, canada goose outlet, louis vuitton, ray ban, ugg, links of london, converse outlet, coach outlet, canada goose uk, moncler, moncler, juicy couture outlet, canada goose outlet, louis vuitton, louis vuitton, toms shoes, canada goose jackets, barbour uk, marc jacobs, swarovski crystal

Thu Feb 25, 03:10:00 PM GMT+8  
Comrade Blogger Xiaozhengm 520 said...

coach factory outlet
polo ralph lauren
supra sneakers
cheap oakley sunglasses
fitflops sale clearance
cheap oakley sunglasses
oakley vault
giuseppe zanotti sandals
true religion
lebron james shoes
ed hardy clothing
tods outlet
rolex watches
longchamp outlet
louis vuitton outlet
adidas originals
gucci handbags
michael kors outlet
nike nfl jerseys
hollister clothing
kate spade
lebron 12
michael kors handbags
michael kors outlet
pandora jewelry
louis vuitton handbags
nike air force 1
nike running shoes
rolex watches outlet
louis vuitton outlet
adidas shoes
michael kors handbags
coach outlet store online
michael kors bags
louis vuitton outlet stores
gucci outlet
hollister outlet
2016.6.7haungqin

Tue Jun 07, 10:15:00 AM GMT+8  
Comrade Blogger xjd7410@gmail.com said...

ralph lauren polo
nike sb shoes
asics shoes
coach outlet
christian louboutin shoes
adidas nmd
replica watches
ray ban sunglasses
michael kors outlet
tods outlet
michael kors outlet
nfl jerseys wholesale
nike factory outlet
michael kors outlet clearance
coach outlet
nike basketball shoes
hollister outlet
coach outlet
coach outlet
michael kors outlet
michael kors outlet
jordan 3
coach outlet online
toms outlet
coach outlet store online
hollister clothing
coach factory outlet
gucci outlet
adidas nmd
supra sneakers
coach outlet store online
michael kors purses
louis vuitton
tiffany outlet
louis vuitton outlet
michael kors outlet online
air jordan pas cher
lebron james shoes 13
louboutin pas cher
nike nfl jerseys
2016.7.8haungqin

Fri Jul 08, 09:40:00 AM GMT+8  
Comrade Blogger roba. gad3 said...


Very nice post. I definitely appreciate this site. Stick with it!
http://www.kuwait.prokr.net/
http://www.emirates.prokr.net/

Fri May 05, 09:19:00 AM GMT+8  

Post a Comment

Links to this post:

Create a Link

<< Home